Deda Stevina škola života – Šejn u Novom Sadu

deda-steva“Di ćeš Stevane, bog te ubio da te ne ubije, sotim rđavim pištoljom?!”

Moja Pirika ima fantastičnu moć zapažanja.

“Šta si se isprsio k’o mače na džigericu, lotro lotravi? Meto si to crveno maramče oko vrata, samo ti još mamuze falidu pa da budeš pravi kajboj za sprdnju.”

Ne zna Pirika da ja i mamuze imam. Don’o mi pokojni Labud kad se vratio iz londranja po Amerikama, di je, kažedu ljudi, snimao filmove. Don’o mi i mamuze i kariranu košulju. I sad sam se, eto, kompletir’o. Na glavu sam meto šešir, opas’o sam livor što smo našli u kutiji za špenadle još onomad kad je baba teo umirati, i kaz’o Piriki:

“Odo’ ja do Nova Sada!”

Da vam kaže nešto vaš deda Steva… Kadgod se u Novi Sad išlo u cicanoj košulji, naviksanih cipela i štucovanih brkova. Obavezno obučeš sakov, a na glavu meteš nov šešir da ga, uz naklon, malko smakneš kad varošankama nazivaš rukoljub il’ dobar dan.

Sade smo u nekom drugom filmu. Da se nafiluješ metkovima k’o gubernator Šarfenceger, nitije svejedno da se tamo zaputiš.

Odavno Novi Sad tone u močvaru iz koje je iždžikljo. Krčka se ta varoš u ekspres loncu pod kojim đavo nit’ smanjiva vatru, nit’ otvara poklopac da smanji pritisak. Po njemu tabanaju lopine i đilkoši, deci prodajedu droge skuplje neg’ u Kolumbiji samo za troškove transporta. Deca, s druge strane, jedni druge sečedu bricama i mačetama, buše pištoljima, dok im roditelji šamaraju nastavnike, jer im dečica ne dospevaju ni do petog slova azbuke.

Panduracija stvar drži pod kontrolom. Navek će tako kasti. Šerifa nema, pa zamenici u pucnjavi guradu glave u fijoke, ionako prepune sakrivenih slučajova. Jedni kažnjavadu pešake što prelaze na crveno, drugi reketiradu kafandžije, dok nad gradom lokalni šeret leti mlaznim avijonom niže neg’ lastavica pred kišu.

Ima tu i političara. Onomade je oberlojtnant Vučić promrsio da je Novi Sad bezbedan grad, valjda da učini plezir ovom našem magistru Vučeviću koji, siroma, ne zna ni u koju stranu čakšira mu muda padadu. Dok su oni progrgoljili, neko je u varoši opljačk’o poštu, deca su prebila nastavnika, a bulevarima se vozile limuzine gepeka punih neposlušne ljudetine. Od uzora na Atinu, uspeli su samo da zaposle armiju šurnjaja i snaja koji, na sav glas, pištidu kad ne dobiju trinajstu platu.

sejnTreba ovoj varoši šerif. Jedan kakav je bio Šejn. Da ujaše u sumrak, pošamara barabe i izjaše u zoru dok mu neki zgubidan Toma nije zaden’o orden.

Al’, Šejna nema.

Zato sam i odlučijo da se opašem, zasedlam ovu moju bedeviju Učku i zaređam po Novom Sadu, od budale do budale. Da im prišijem četir-pet uzuši, da im isprašim firmirane gaće, da se mile majke prisećadu kad stanem da ih šutiram u guzicu. Neko mora. Ne možemo svi sedeti s’ kitom u jednoj i daljinskim u drugoj ruci, pa prebacivati s rekonstrukcije na tenis i nazad.

“Di ćeš Stevane, nesrećo jedna? Pašćeš s’ote matore kobile pa ćeš kuk slomiti!”

Ne razumeš ti to Pirika.

Kukove lomidu dokoni penzioneri.

Šejn razjebava bagru.

22 responses to this post.

  1. Posted by anagardboo on 18 septembra, 2013 at 11:42

    Studirala sam u Novom Sadu pocetkom 2000-ih, i nikad se nisam plasila da peske prodjem od centra do Telepa gde sam stanovala, koju god rutu da sam izabrala. Upravo danas kolegi kazem da ne mogu da verujem sta se sve dogadja u tom prelepom gradu. Kao da se u njemu odigrava neka paralelna stvarnost iz zone sumraka. Tuga pregolema…

    Odgovori

  2. Posted by hotahota on 18 septembra, 2013 at 12:42

    Bravo, majstore! ‘Oću i ja s tebom u otu patrolu!

    Odgovori

  3. Posted by bubiljub on 18 septembra, 2013 at 13:20

    Što bi rekao moj, sada već pokojni, komšija deda Jova, kad smo se zainatili protiv nekih neotesanih derana iz kraja- e, da je to Titina policija sve bi bilo u redu- oni prvo biju, pa posle pitaju šta je bilo!

    Odgovori

  4. Posted by nemanjac on 18 septembra, 2013 at 19:18

    dok ne budu svi gladni, ovde promene nema!

    Odgovori

  5. Posted by Rada72 on 19 septembra, 2013 at 11:55

    A nekad je Novi Sad bio miran gradić..eh ta stara, dobra vremena..

    Odgovori

  6. Pa… novi šerif je izabran (ako sam dobro čuo).
    Sad ćeš da vidiš kako će to biti sređeno… za tili čas.

    Odgovori

    • Namestili su čoveka koji je v.d. načelnik već četiri godine, taman koliko se grad i zagovnava. Ne znam šta ga je sprečavalo do sada da radi kako treba, ali videćemo do kraja kako će ispasto ovo njihovo pravljenje budala od nas.

      Odgovori

  7. Deda Stevo, ded namesti taj sat na blogu.
    Maši ti čitava dva sata. Uvek se zbunim kad kod tebe čitam nešto.

    Odgovori

  8. Posted by t on 24 oktobra, 2013 at 12:23

    meni jaaaako nedostaju deda Stevine mudrosti. kani li on što god pisati skoro?

    Odgovori

  9. Захваљујем Вордпресу на препоруци овог блога 🙂 Крадем (чисто да се сачува занат) за Преврат.

    Odgovori

  10. Šejna za glavnog šerifa, a ne grobara. 🙂
    Sjajno

    Odgovori

Postavi komentar

Whatever... Nevermind.

Verbalni proliv jedne prosečne astrofizičarke sa prosečnim sisama.

БЛУКА

БЛаги БЛог

P R E V R A T

истина нема цену

Sistem i lom

Dario Hajrić | Sistem i lom

Labilna

Ubij vreme, da ono ne bi ubilo tebe :)

chedayeen

Bulevarskim sokakom

robin

Moja carobna suma. Ako se izgubis nece se dogoditi nista strasno.

Sluh Za Duh

Težnja da moja reč dostigne moju misao i da je prepozna

Gost kod grofice na veceri's Blog

A guest at the dinner with the Countess

Spes, ultima dea

Odrastanje natprosečno inteligentnog šestogodišnjaka i sve što to odrastanje prati. Kroz prizmu tog odrastanja prelamaju se događaji u okruženju - porodici, gradu, svetu. Izvesna Spes se povremeno pojavljuje na ovom blogu, uglavnom da bi prepisala ono što kaže glavni urednik. Ako se dogodi da ona nešto o sebi napiše, smatrajte to greškom.

Alana bez zemlje klikera

nije važno što nemam zemlju, dok vladam sobom...

zbirka zbrke

Šekspir ovo nije radio.