Deda Stevina škola života – Finansije u posranim gaćama

deda-stevaNaučjio sam marvu da ne jede, pa sad mogu malko da se benavim pod lipom. Slabo slažem pasijans, novine ne čitam, pa ondak zalegnem tako i zamišljam sve makar šta. Najslađe mi da maštam kako ove naše političare privodim u bircuz na divan pa im svašta kažem dok kašljucadu i grcadu od ljute dudovače. Jer, to je recept. Naliješ ih dudovačom, pa na repliki sami sebi jebedu mater.

I, pade mi na pamet ovo naše čedo Laza, što je nasilu pustijo bradu da čeljad ne primeti kako mu se za džep zalepijo lilihip. Razvlačili ga po novinama k’o brigadirku po šatorima, pa se sad prešaltali i na njegovu curu. Sve čekam da mu pronađedu tetku iz Mošorina što je minjonima caru Selasiju lečila gorušicu i kurije oči.

Žao mi tog derana.

Zato i zamišljam kako ga vodim kod majstor-Fljurima na kabezu i šampite jer je mlad za dudovaču, bojim se da mu se ne osuši piša posle dva fraklića.

Posednem ga prekoputa, sačekam da iskija sodu na crven nos, pa mu kažem:

„Lazo, čedo moje, možda sam ja mator ko rasplodni konj, al’ štogod sam i naučijo u ovi’ pet-šest država što su me pljačkale do golih kolena. A i da nisam, bilo bi mi jasno odakle ti taj osmeh oko glave. Nije to od silnih knjiga i definicija, koje ionako ne mož’ primeniti na naš čemer. Pitaj Vučića, on bi moralnog Vebera zatako na lopovski šešir. Što ne ide, ne ide.

Ti si Lazo, beno deda-Stevina, srećan jer ti se neko igra sa šuricom, a ti i dalje samouvereno gledaš u svoju praznu šaku.

Ne znam da l’ se vidi iz tvog tupog ugla, ali bećari su ti uvalili mačora izujedanog i ofucanog k’o i oni što su, istakli te na truo jarbol, zategnuli kanape, pa čekadu kad će vetar da napravi lom, da se razgrnu sa strane i prstom pokažedu na tebe.

Jer, ekonomija se ovdi vazda isto vodila. Plaćaš dok ima dukata, a kad nestane ti nađeš novog ekonomskog genija da ga u istom danu uslikaš i za magazin i za čitulju. Za magazin dok ne shvati da se ekonomija vodi rasipanjem, a za čitulju da te, kad raspeš sve, zamene novim tobom.

I sade vidim da si nam don’o revolucionarnih ideja. Da učačkamo nov porez i da uzajmimo milijardu. Slabo sam ja batina dobijo u čkoli, al’ jedno znam. Za tak’u pamet ne treba ti belosvetska diploma i pisane doktoracije. Dosta bi ti bilo i da te potapšedu po ramenu na vašaru u Staparu, kad gladnom prodaš kiflu. Dašta nego da uzajmimo i dašta nego da oporezujemo. Kad nemaš para za setvu, ti uzajmiš. Za svaki slučaj još i mator kukuruz prodaš po par dinara većoj ceni. Taku ekspertizu u mom šoru primenjujedu i najblentaviji paori, al’ nji’ niko ne viče za ministra.

Neće proći tušta dana, a ti ćeš shvatiti Lazo, pile deda Stevino, da su te matori đilkoši zvali na igranku, sašili ti novo odelo, al su te ostavili u posranim gaćama. Pa ćeš se meškoljiti po ćoškovima, dok ti se širi osip po guzici, jer nisi ni za tancovanje, a ni za unterhaltung.

Ondak će, kad neko primeti da u sali smrducka, imati rašta sa igranke i da te izbace. A, kod nas se se igranke leti naglavačke u prvu kaljugu.“

Još štogod bi ja njemu kazo, al’ mi u glavi slika kako mali Laza usisava one šampite, zaliva kabezom pa se posle drži za stomak i kuka: „Boli, deda Stevo“

Dašta nego da boli, utero materi, kad si navalijo k’o smrt na baku.

Sreća tvoja, pa za milijardu mož’ kupiti pun očin pilula za varenje.

4 responses to this post.

  1. Posted by hotahota on septembar 12, 2013 at 09:25

    “ Nije gazda kesa suplja
    sto budzasto novce skuplja
    gazda je ko ume spiskati…“ 😉

    Odgovor

  2. svaka ti cast. prva recenica para vredi.

    Odgovor

  3. Posted by Rada72 on septembar 19, 2013 at 11:51

    Ovo je sjajno, sjajno i još 1000 puta sjajno!

    Odgovor

  4. Odlicno, ne moze biti bolje.cestitam.

    Odgovor

Ostavite odgovor

Whatever... Nevermind.

Verbalni proliv jedne prosečne astrofizičarke sa prosečnim sisama.

БЛУКА

БЛаги БЛог

P R E V R A T

ми цртамо стварност

Sistem i lom

Dario Hajrić | Sistem i lom

Labilna

Ubij vreme, da ono ne bi ubilo tebe :)

chedayeen

Bulevarskim sokakom

robin

Moja carobna suma. Ako se izgubis nece se dogoditi nista strasno.

Sluh Za Duh

Težnja da moja reč dostigne moju misao i da je prepozna

Gost kod grofice na veceri's Blog

A guest at the dinner with the Countess

Spes, ultima dea

Odrastanje natprosečno inteligentnog šestogodišnjaka i sve što to odrastanje prati. Kroz prizmu tog odrastanja prelamaju se događaji u okruženju - porodici, gradu, svetu. Izvesna Spes se povremeno pojavljuje na ovom blogu, uglavnom da bi prepisala ono što kaže glavni urednik. Ako se dogodi da ona nešto o sebi napiše, smatrajte to greškom.

danijelapro

Just another WordPress.com site

Prizori s prozora

...umna i emotivna gimnastika, humor i fantastika...

Alana bez zemlje klikera

nije važno što nemam zemlju, dok vladam sobom...

zbirka zbrke

Šekspir ovo nije radio.

